Gamersnet.nl

Nieuwe details Uncharted 4: A Thief’s End; 15 minuten aan gameplay onthuld

Sony heeft zojuist op de PlayStation Experience een 15 minuten durende demo van Uncharted 4: A Thief’s End getoond. In die tijd kregen we flink wat nieuwe informatie over de game voorgeschoteld.

Naast dat A Thief’s End er adembenemend mooi uitziet, waren er ook enkele interessante gameplay-vernieuwingen te bespeuren. Zo beschikt Drake dit keer over een touw, dat hij over takken kan gooien om zo als een echte Tarzan door de omgeving te slingeren. Dit staat Drake toe om lange afstanden te overbruggen en nietsvermoedende vijanden van bovenaf te bespringen.

Ook stealth speelt wederom een grote rol. Niet alleen is het mogelijk om vijanden te besluipen of ze stilletjes vanuit cover uit te schakelen; Drake heeft dit keer ook de mogelijkheid om de natuur in zijn voordeel te benutten. Zo zagen we onder andere hoe hij schuilde in struikgewas, waardoor hij vrijwel onzichtbaar werd voor zijn omgeving.

Bovendien lijkt het vechtsysteem diepgaander dan voorheen. Hoewel het lastig te zien is in de video, lijkt er een grotere focus te liggen op counteren en zowel Drake als zijn vijand maakt tijdens het gevecht gebruik van de omgeving. Ook opvallend is dat vijanden dit keer leniger zijn en de mogelijkheid hebben om te klimmen en te springen naar verder gelegen platformen.

Net als in de vorige delen is er naast actie ook veel ruimte voor klim- en klauterwerk. Dit zag er grotendeels hetzelfde uit als in de vorige delen, met één interessante vernieuwing: de mogelijkheid om met een pikhouweel tegen muurtjes op te klimmen. Altijd handig.