Gamersnet.nl

Consumentenversie van Oculus Rift zal tussen 200 en 400 dollar kosten

Hoewel massa’s ontwikkelaars en enthousiaste gamers al tijdenlang aan het experimenteren zijn met de Developer-editie van de Oculus Rift, schittert een consumentenversie nog steeds door afwezigheid. Gelukkig vordert de ontwikkeling snel en als alles goed verloopt, moet het apparaat volgend jaar verkrijgbaar zijn. Maar zoals het nieuwe technologie betaamt, zal aan de Oculus Rift een flink prijskaartje hangen.

Hoewel Oculus Rift-baas Palmer Luckey aangeeft dat hij het apparaat zo goedkoop mogelijk wil houden, heeft Nate Mitchell, de mede-oprichter van Oculus Rift, door laten schijnen dat je voor de virtual reality-bril alsnog diep in de buidel zal moeten tasten:

We want to stay in that $200-$400 price range. That could slide in either direction depending on scale, pre-orders, the components we end up using, business negotiations.
Volgens Luckey zal de consumentenversie een 1080p-scherm bevatten en een verversingsratio hebben van 75Hz tot 90Hz.

Toen we jullie in april via de poll vroegen hoeveel je overhebt voor een virtual reality-bril, gaf slechts 17 procent van de stemmers aan meer dan 250 euro te willen betalen voor zo’n apparaat. Behoor jij tot deze groep? Laat het ons weten in de reacties!