Gamersnet.nl

Naughty Dog noemt ontwikkeling PlayStation 4-versie The Last of Us leerzaam

Deze zomer verschijnt The Last of Us voor de PlayStation 4 in een Remastered-versie en ontwikkelaar Naughty Dog schijnt het niet verkeerd te vinden deze PlayStation 3-game naar de nieuwste console van Sony te brengen. De studio noemt The Last of Us: Remastered een leerzame ervaring en heeft daar een reden voor, aldus Eric Monacellli, community manager van Naughty Dog.

When the Last of Us wrapped on PS3 we had just started to get a handle on the PS4 architecture. Internally, we felt that bringing The Last of Us over to PS4 might teach us some things about how we could get our game engine to work on PS4 and in doing so, would help us understand the architecture better for future projects.
De release van The Last of Us op de PlayStation 3 lag dichtbij de lancering van de PlayStation 4, waardoor Naugthy Dog pas laat de architectuur van de PlayStation 4 kon gaan ontdekken. Daarom heeft het bedrijf ervoor gekozen de game ook naar de PlayStation 4 te brengen, om zo het ontwikkelen voor de console onder de knie te krijgen.
Also, The Last of Us for PS4 gives us a chance to provide a definitive version of the game in full 1080p with Left Behind and all core DLC included.
Eric Monacellli zegt verder dat deze game invloed kan hebben op toekomstige projecten en om The Last of Us in 1080p te krijgen, met alle verschenen DLC erbij. The Last of Us: Remastered moet ergens deze zomer verschijnen, exclusief voor de PlayStation 4.