Gamersnet.nl

Borderlands: The Pre-Sequel officieel aangekondigd voor PlayStation 3, Xbox 360 en pc

Maandag verscheen al het gerucht dat er een ‘pre-sequel’ van Borderlands in de maak is bij 2K Australia en nu is dit officieel bevestigd door de uitgever. De game speelt zich af tussen Borderlands en Borderlands 2 in en vertelt het verhaal over de opkomst van Handsome Jack, de grote schurk in Borderlands 2.

In de game kan je spelen met Athena The Gladiator, Wilhelm The Enforcer, Nisha The Lawbringer en niemand minder dan Claptrap the Fragtrap. Het spel speelt zich deels af op de maan en dit brengt belangrijke gameplay-elementen met zich mee. Zo is er op de maan natuurlijk geen atmosfeer en dus geen zuurstof, waardoor je rekening moet houden met de voorraad zuurstof die je nog hebt. Uiteraard kan je dit ook in jouw voordeel gebruiken, want ook vijanden hebben zuurstof nodig. Een welgemikt schot waarmee je de helm van een tegenstander perforeert, kan dus al voldoende zijn om die opponent het loodje te laten leggen.

Niet alleen speelt zuurstof een rol op de maan, er is ook minder zwaartekracht waardoor je hoger kunt springen. Daarnaast heb je ook nog eens de beschikking over een jetpack, deze moet je echter verstandig gebruiken, want het apparaat vreet zuurstof en dat is nog altijd essentieel om in leven te blijven. Een andere nieuwe toevoeging is het cryo-effect, kogels van wapens die hierover beschikken vertragen vijanden en laten ze uiteindelijk zelfs bevriezen.

[SCREENSHOTS]

Borderlands: The Pre-Sequel! verschijnt in het najaar voor PlayStation 3, Xbox 360 en pc. Randy Pitchford, baas van Borderlands-ontwikkelaar Gearbox, laat weten dat men hiervoor gekozen heeft omdat veel PlayStation 4- en Xbox One-bezitters nog wel over een PlayStation 3 of Xbox 360 bezitten, maar dat dit omgekeerd niet het geval is. Op deze manier bereikt men dan ook het grootste publiek bereiken:

It’s not free to build a game for next-gen. So when we decide where to spend our resources, we want to spend all of the attention we can on the game itself.

If you try to image the set of Borderlands players who have already upgraded, that’s not 100 per cent. But if you try to image the set of Xbox One or PS4 owners who do not have an Xbox 360 or a PS3, the difference there is so close to nil you can’t make a business rationalisation around that.