De ontwikkelaar van de originele BioShock en het meer recente BioShock Infinite sluit de deuren, zo heeft Ken Levine, creative director en medeoprichter van de studio, zojuist bekendgemaakt. Levine wil zich gaan richten op kleinere games, waarbij het verhaal een belangrijkere rol speelt. Bij een kleinere game hoort ook een kleiner ontwikkelteam en een kleinere studio, en dus heeft Levine ervoor gekozen om Irrational Games te sluiten en een groot deel van de medewerkers te ontslaan. Slechts vijftien medewerkers zullen mogen blijven.
De nieuwe studio zal zich richten op digital only-games, om zo een nauwere band met de fans te krijgen, aldus Levine:
In time we will announce a new endeavor with a new goal: To make narrative-driven games for the core gamer that are highly replayable. To foster the most direct relationship with our fans possible, we will focus exclusively on content delivered digitally.De nieuwe studio van Levine zal opnieuw onder Take-Two Interactive, de uitgever van onder andere de BioShock-games, vallen. Wat dit betekent voor de toekomst van de BioShock-franchise is nog niet bekend, maar de tweede episode van de Burial At Sea DLC zal gewoon volgens schema verschijnen.