Gamersnet.nl

Booth babes werken niet, aldus onderzoek Frontback

Booth babes, ze zijn de trots van legio gamebeurzen en andere technologie-gerelateerde evenementen. Deze “marketing events consultants”, zoals deze aantrekkelijk gevormde dames op papier ook wel worden genoemd, worden gebruikt om het product of de service in kwestie onder de aandacht te brengen bij bezoekers. Naar aanleiding van een test van het bedrijf Frontback, blijkt nu dat de dames niet de gewenste uitwerking hebben.

Spencer Chen, hoofd marketing bij Frontback, had namens het bedrijf een stand bij de Consumer Electronics Show in Las Vegas. Op het laatste moment kreeg hij echter te horen dat er nog een extra plek beschikbaar was gekomen om de bedrijfswaren uit te stallen. Chen ruikte zijn kans om een test die hij al enige tijd in het hoofd had ten uitvoer te brengen. Bij de ene stand zette hij twee oude dames neer die het gemis van een extreem aantrekkelijk voorkomen konden compenseren met een vlotte babbel en een goede productkennis. Bij de andere stand trok hij een blik booth babes open.

Aan het einde van het evenement wist Chen met overtuiging te concluderen dat de stand met de twee oude dames een veel beter resultaat wist te behalen ten opzichte van de stand met de aantrekkelijke booth babes. Waar de oude dames bezoekers gemakkelijk wisten te benaderen, bleken de booth babes een intimiderende uitwerking op bezoekers te hebben, waardoor ze juist bij de stand uit de buurt bleven.

Zullen de booth babes uiteindelijk verdwijnen? En zo ja, zouden jullie ze missen? Laat het weten in de comments.