Gamersnet.nl

Thief-ontwikkelaar: verschil tussen pc en consoles is veel kleiner geworden

Jean-Normand Bucci, de art technical director van Thief, heeft laten weten dat het verschil tussen de pc en consoles met de PlayStation 4 en Xbox One “gigantisch” is afgenomen. Hiermee ontkent hij uitspraken van enkele van zijn collega’s, die beweerden dat de next-gens weinig effect hebben op het gat tussen de pc en consoles.

Bucci laat weten dat de voordelen legio zijn:

The new consoles are very strong, very powerful. They allow for much more than what a console gamer is used to. The gap between PC and next gen has massively reduced for sure. The new consoles and high-end PC offer better frame rate, higher resolution, and many new features along with DX11 support.
Volgens Bucci blijft de pc-versie van Thief grafisch superieur, maar op het gebied van content en gameplay moeten alle platformen hetzelfde gaan bieden:
There are many differences in power and architecture between current and next gen. The main features of the new consoles will be exploited to its full extent, let’s just think about all the processing power and memory available. One generation is DX9, where the other is DX11. You can expect more exhaustive high-end effects on the new consoles. Obviously, the 1080P resolution will also enhance your experience. The PC and next gen versions of the game will be the most impressive when it comes to visuals, although the team are working hard to ensure that the content and gameplay are the same across both platforms.
Bucci gaat vervolgens nog dieper op de technische details in en praat onder andere over de FOV slider, Parallax Occlusion Mapping, Contact Hardening Shadows, Contact Hardening Screen-Space Reflection, Phong Tesselation, Bokeh DOF en andere exotische termen. Ben je niet vies van wat technische prietpraat, check het volledige interview dan op IGN.