Gamersnet.nl

DICE: Grootste concurrent van Battlefield 4 is tijd, niet Call of Duty

Je zou misschien denken dat Battlefield 4 vooral te maken heeft met Call of Duty als grote concurrent. Volgens ontwikkelaar DICE speelt echter totaal iets anders een grote rol: tijd. Algemeen manager Fredrik Loving van DICE lichtte dit wat toe in een presentatie tijdens de Montreal International Game Summit.

Loving krijgt regelmatig de vraag over de strijd tussen Battlefield en Call of Duty. Hij erkent dat het rivalen zijn, maar toch is Call of Duty niet de grootste concurrent. DICE gaat namelijk vooral het gevecht aan om de (vrije) tijd van gamers. Met zaken als Facebook, HBO, Netflix, Spotify en andere vormen van entertainment wil DICE er alles aan doen om gamers te verleiden. Volgens Loving speelt geld voor veel gamers geen grote rol, maar draait het vooral om tijd als ze beslissen of ze iets nieuws kopen. Als je immers geld investeert in een nieuwe aankoop wil je ook de tijd hebben of vrijmaken om ermee aan de slag te gaan.

Speelt bij jou tijd ook een grotere rol dan geld? Laat het ons weten!