Eerder deze maand kwam naar voren dat Ryse: Son of Rome, een Xbox One-exclusive, niet officieel op een 1080p resolutie zal gaan draaien, maar op 900p met een upscaling naar 1080p. De discussie of dit wel kan is nog niet klaar en de baas van Crytek, Cevat Yerli, verdedigt deze keuze via Twitter.
Yerli zegt dat ze een keuze moesten maken voor of meer polygonen (150k) met hogere level of detail, of minder polygonen (85k) met betere schaduwen en zonder level of detail. Met de tweede keus zou Ryse stabieler draaien, maar op een lagere standaard resolutie.
#Ryse looks better than at E3! Shader deeper, more real.Marius features additionally also realtime physical dangling pieces.Plus much more!
— Cevat Yerli (@RealtimeCevat) September 28, 2013
Wel draait Ryse op 900p die omhoog geschroefd wordt naar Full HD, maar dit doen ze voor meer efficiëntie en hogere prestaties van de game.
#Ryse Tons of Diff.Zero downscale.Vast improves and optimizations.Poly optimizations are in invisible parts.All good! pic.twitter.com/leFgmRKueF
— Cevat Yerli (@RealtimeCevat) September 29, 2013