Crytek baas over 900p resolutie Ryse: Son of Rome

Eerder deze maand kwam naar voren dat Ryse: Son of Rome, een Xbox One-exclusive, niet officieel op een 1080p resolutie zal gaan draaien, maar op 900p met een upscaling naar 1080p. De discussie of dit wel kan is nog niet klaar en de baas van Crytek, Cevat Yerli, verdedigt deze keuze via Twitter.

Yerli zegt dat ze een keuze moesten maken voor of meer polygonen (150k) met hogere level of detail, of minder polygonen (85k) met betere schaduwen en zonder level of detail. Met de tweede keus zou Ryse stabieler draaien, maar op een lagere standaard resolutie.

Voor Crytek was het duidelijk om voor minder polygonen te kiezen. Echter, Yerli meldt dat Ryse: Son of Rome er sinds de E3 veel beter uitziet. Verbeterde shaduwen, realistischer, realtime physics en hij zegt dat de game alleen upgrades krijgt, en dus geen downgrades.

Wel draait Ryse op 900p die omhoog geschroefd wordt naar Full HD, maar dit doen ze voor meer efficiëntie en hogere prestaties van de game.

  1.   
    Alfa Warrior's avatar

    WooW! Dat is echt een verandering – die man links is in het bovenste plaatje zwart en op het onderste plaatje blank!

  2.   
    3333/3333's avatar

    Alfa Warrior schreef, "WooW! Dat is echt een verandering – die man links is in het bovenste plaatje zwart en op het onderste plaatje blank!"

    In dit geval krijgen de uitspraken van die man wel een iets andere betekenis, wanneer hij spreek van een verbetering. 😉

  3.   
    Alfa Warrior's avatar

    Ik ga er gewoon vanuit dat hij altijd al blank geweest is en dat sinds de grafische update die ze er aan gegeven hebben hij er nu uit ziet zoals ze geplant hadden 🙂

  4.   
    3333/3333's avatar

    De heisa rondom die 900p is overigens ook een beetje onzin. Battlefield 4 zal slechts 720p ondersteunen op de next-gens, waarom horen we daar geen geklaag over?

    Upscalen van 900p naar 1080p is niet zo’n ramp.

  5.   
    lassieman's avatar

    En dan de foto’s niet in hun echte resoluties laten zien…

  6.   
    Sympharion's avatar

    Tsja, als niemand geklaagd zou hebben over de cloud-functionaliteiten (en het DRM-beleid) zouden we deze problemen nu waarschijnlijk niet hebben.