Gamersnet.nl

Capcom werkt samen met Microsoft aan betere prestaties Dead Rising 3

Op de beursvloer van de Gamescom hebben diverse mensen gemerkt dat Dead Rising 3 niet altijd even soepel liep. De frame rate en algehele prestaties waren nog niet optimaal tijdens het spelen. Vrees echter niet, want Capcom Vancouver heeft laten weten dat men samen met Microsoft gaat werken aan de prestaties van Dead Rising 3.

Senior producer Jason Leigh heeft in recente interviews wat meer toegelicht. Hij verzekerde dat er hard aan gewerkt wordt, maar daarnaast benadrukte hij dat de speelbare demo ook alweer enkele weken oud is. Het ontwikkelteam mikt op 30 frames per seconde, zo verklaarde Leigh. In de Gamescom-demo liep de frame rate nogal eens terug tot onder de 30 fps op momenten dat er heel veel zombies tegelijk in beeld waren. Leigh vertelde:

This demo is actually several weeks old and we’ve made a lot of ground. We’ve got a little bit more ways to go before we release the game. We’re targeting 30 frames a second and because we’re based in Vancouver, and Seattle is where Microsoft is based, we’re only three hours up the road so we constantly have tech people driving back and forth and they’re helping us to make this a very smooth running game at launch.
Dead Rising 3 verschijnt als launch game voor de Xbox One.