Gamersnet.nl

Geestelijk vader Will Wright is positief over SimCity

Ondanks de gebrekkige launch is Will Wright, de bedenker van de Sim-franchise, erg enthousiast over SimCity. De man, die al sinds 2009 niet meer werkzaam is bij Maxis, liet zich in een interview met de Amerikaanse website NowGamer zeer positief uit over de verschillende aspecten van de game.

Wright complimenteert Maxis over de geavanceerde Glassbox-engine, die alle statistieken van jouw stad tot in de details bijhoudt:

I like it a lot. It’s interesting, in some sense it reminds me of the post-economic crash. It’s not about making your city big, it’s about making them not poor. […] I think they did a good job of balancing all the interrelated factors. At first it felt a little claustrophobic, you know with the size of the land, but after playing for a while I think it really makes a lot of sense.
Ook over de grafische stijl is Wright zeer te spreken:
Visually it’s great. It was my old art director actually that was lead designer, and he had a very definite vision about the way that it would feel. But yeah, I’m enjoying it quite a bit.
Will Wright gaf hierboven al aan dat hij, net als veel andere gamers, in het begin moeite had met de relatief kleine omvang van de steden in SimCity. Nu hij uitgebreid heeft kunnen spelen met de game, is zijn scepsis echter als sneeuw voor de zon verdwenen:
It makes you focus more on interrelations of those factors. So you could make a city four times bigger but you’d be dealing with the exact same variables. So by kind of focusing it in it feels more personal, and so I really do want to zoom down and get a sense of what it feels like on the street. I think the visuals are just amazing, I love the tilt-shift focal lens.
SimCity is sinds donderdag verkrijgbaar in Europa, maar de game kampt met veel serverproblemen. EA werkt momenteel hard aan een oplossing en we houden je in de tussentijd constant op de hoogte.