Gamersnet.nl

Irrational Games: Fotorealisme niet het doel in BioShock Infinite

Games vandaag de dag proberen steeds fotorealistischer te worden, een uitstekend voorbeeld hiervan is het recent uitgebrachte Crysis 3. Tegelijkertijd bestaat er ook een segment games dat zich juist niet richt op fotorealisme. Bill Gardner, het hoofd design bij ontwikkelaar Irrational Games, laat in een interview met CVG weten daar met BioShock Infinite ook onderdeel van uit te maken.

Volgens Gardner bestaat er het geloof in de game-industrie dat gamers alleen maar fotorealistische graphics ambiëren, en niets meer dan dat. Volgens hem is dat echter een verkeerde gedachte.

… It’s maybe because there’s a misconception that that’s what gamers want and that’s all they want.

You look at Elizabeth, and she’s by no means super ultra photorealistic. That’s not our goal, it’s about making her relatable and believable and lovable. I think there’s plenty here [in Infinite] that would make you want to crank up the graphics card all the way and crank up all the options, but I think as an industry it’s the misconception [that gamers want realism] mixed with taking the easy road.

De unieke art-style van BioShock Infinite is tot nu toe door gamers veelal positief onthaald. Ben jij ook blij met de uitstraling van de game, of had je liever gezien dat Infinite wat meer fotorealistischer was?