Gamersnet.nl

BioShock en de Renaissance, een match?

BioShock heeft altijd een aparte setting gehad. Kom op, overleven in een onderwaterstad? Dat doe je ook niet elke dag. Echter, BioShock Infinite zou een veel bekendere en realistischer setting krijgen dan er nu voorgeschoteld wordt.

I will say that I was actually pushing for something more Renaissance, but within six month Assassin’s Creed 2 was announced and I was like ‘OK, well they beat us to the punch’.
Het oorspronkelijke idee voor Infinite was de Renaissance. Dat klinkt bekend in de oren: Assassin’s Creed II. Toen die game van Ubisoft werd aangekondigd, wijzigde ontwikkelaar Irrational Games van idee en werd de nieuwe BioShock in 1912 neergezet.
We cut off enough things to make five or six full games. It is alarming. I mean, it pains you when you are talking about cutting one of your babies but ultimately you got to look at the final piece. A year later the audience is not going to care and eventually you don’t care.
Bill Gardner, user experience specialist van Irrational, zegt dat vooral hij pushte richting de Renaissance, maar na Assassin’s Creed II moest er drastisch vergaderd worden. Spijtig, want er is content voor vijf à zes volledige games geschrapt. Toch heeft de ontwikkelaar er niet lang bij stilgestaan, want je kijkt naar het eindproduct en na een jaar zal niemand er meer echt naar om kijken.

Hadden jullie het wat gevonden, BioShock in Renaissancetijd? Of is het huidige concept van Infinite beter?