Gamersnet.nl

Eerste Assassin’s Creed bevatte co-op modus

Ontwikkelaar Ubisoft heeft onthuld dat er oorspronkelijk een ‘enorme’ co-op modus in de planning stond voor het eerste Assassin’s Creed-deel. Het spel zou in eerste instantie een co-op mogelijkheid bieden bij de kruistochten, maar de introductie van de huidige held Desmond eindigde dit allemaal. Zo meldt missiedirecteur Philippe Bergeron in een interview met de Xbox-site OXM:

Before we knew about the Desmond story and Animus link, we had a huge co-op component in there. But it just became too hard to do: the engine couldn’t support it, and then the metaphor we had above it didn’t support it.
Uiteindelijk geloofde Ubisoft niet dat een co-op modus zou passen in het geheel:
For us it was really part of the single-player experience, to have in-and-out co-op, and in the end we never thought it made sense in the storyline that we had for the Animus. There was no way to reconcile having multiplayer or co-op in an ancestor’s memories. Your ancestor lived his life in a certain way, so assuming you had branching storylines, it creates a paradox. It didn’t fit.
Het duurde tot het derde Assassin’s Creed-spel, Brotherhood, voordat de serie zich eindelijk waagde aan een multiplayer modus.