Kensuke Tanabe, game designer voor onder andere Paper Mario: Sticker Star, heeft onthuld dat Shigeru Miyamoto een verzoek heeft gedaan om de verhaalelementen te verwijderen uit de nieuwe Paper Mario-game die verschijnt op de 3DS. De geestelijk vader van onder andere Mario en de The Legend of Zelda-serie geloofde dat mensen vooral Paper Mario: Sticker Star zouden aanschaffen voor de gameplayelementen. Tanabe liet dan ook het volgende weten:
With regard to the story, we did a survey over the Super Paper Mario game in Club Nintendo, and not even 1 percent said the story was interesting. A lot of people said that the ‘Flip’ move for switching between the 3D and 2D dimensions was fun. I originally saw it in a way that’s similar to Miyamoto-san. Personally I think all we need is to have an objective to win the boss battle at the end of the game. I didn’t think we necessarily needed a lengthy story like in an RPG. Instead, we looked at the characteristics of a portable game that can be played little by little in small pieces and packed in lots of little episodes and ideas. I always did like putting in little ideas, so I actually enjoyed it.Paper Mario: Sticker Star ligt over een weekje ook in de Nederlandse schappen. Eerder al wisten we jullie te voorzien van een enthousiaste review.