Miyamoto wilde amper verhaal in Paper Mario: Sticker Star

Kensuke Tanabe, game designer voor onder andere Paper Mario: Sticker Star, heeft onthuld dat Shigeru Miyamoto een verzoek heeft gedaan om de verhaalelementen te verwijderen uit de nieuwe Paper Mario-game die verschijnt op de 3DS. De geestelijk vader van onder andere Mario en de The Legend of Zelda-serie geloofde dat mensen vooral Paper Mario: Sticker Star zouden aanschaffen voor de gameplayelementen. Tanabe liet dan ook het volgende weten:

With regard to the story, we did a survey over the Super Paper Mario game in Club Nintendo, and not even 1 percent said the story was interesting. A lot of people said that the ‘Flip’ move for switching between the 3D and 2D dimensions was fun. I originally saw it in a way that’s similar to Miyamoto-san. Personally I think all we need is to have an objective to win the boss battle at the end of the game. I didn’t think we necessarily needed a lengthy story like in an RPG. Instead, we looked at the characteristics of a portable game that can be played little by little in small pieces and packed in lots of little episodes and ideas. I always did like putting in little ideas, so I actually enjoyed it.
Paper Mario: Sticker Star ligt over een weekje ook in de Nederlandse schappen. Eerder al wisten we jullie te voorzien van een enthousiaste review.

  1.   
    Verluci's avatar

    Maar een game met puur gameplay elementen is nou eens bijzonder oninteressant…

  2.   
    Superwasbeer's avatar

    Verluci schreef, "Maar een game met puur gameplay elementen is nou eens bijzonder oninteressant…"

    inderdaad, dan krijg je echt het gevoel alsof je een of ander Flash spelletje aan het spelen bent.