Waarom is het verstandig zo laat nog in de consolecycli nieuwe IP’s te lanceren? De baas van Insomniac Games – bekend van Ratchet & Clank en Resistance, Ted Price, en Fuse ontwikkelaar Brian Allgeier kwamen na een discussie tot een conclusie.
I think this industry thrives on new IPs and I think it’s what keeps things going and renews it. This was a great opportunity for us to come out with a game when a lot of other people are coming out with sequels.Hoewel de game-industrie hevig in de ban is van sequels, vinden de twee mannen dat de industrie draait op volledig nieuwe titels. Dit houdt ontwikkelaars bezig, zo zit er vooruitgang in en zo worden er vernieuwingen in games gebracht.
The market is always evolving, and it’s really difficult to predict what’s going to happen. Especially today because it’s not just about consoles anymore – people are playing games on whatever.Brian Allgeier zegt daarom dat het de juiste tijd was dat ontwikkelaar Insomniac met een nieuw IP kwam: Fuse. Ted Price zegt dat de industrie constant ontwikkelt en je weet niet wat er gaat gebeuren, zeker nu, want gamen gebeurt niet alleen op consoles en PC, maar overal op.
We’ve heard over the years at Insomniac that people don’t just want sequels. They want more than just sequels. They want new IP and they want new IP all the time. This was a great opportunity for us to stand out against the rest of the games and do something for players.De developer hoorde om zich heen dat gamers niet per se de behoefte hebben aan vervolgen, maar juist aan nieuwe projecten, nieuwe IP’s. Dit was voor Insomniac de kans tegen vele ontwikkelaars en uitgevers aan te schoppen en met Fuse aan de gang te gaan.