Gamersnet.nl

Dark Souls krijgt mogelijk makkelijkere moeilijkheidsgraad

Dark Souls is een van de moeilijkste spellen van deze generatie en dit heeft sommige gamers ervan weerhouden om Dark Souls te gaan spelen. Dit is de director van de game, Hidetaka Miyazaki, ook opgevallen:

I personally want my games to be described as satisfying rather than difficult. As a matter of fact, I am aiming at giving players sense of accomplishment in the use of difficulty. Having said that, however, it is true that Dark Souls is rather difficult and a number of people may hesitate to play.
Hidetaka Miyazaki overweegt daarom om een makkelijke moeilijkheidsgraad toe te voegen aan Dark Souls. Hierdoor zouden meer mensen zijn game gaan spelen. Miyazaki denkt echter wel dat het niet de moeilijkheidsgraad is waarom mensen gamen, maar of een spel interessant is:
However, I suppose gamers do not particularly prefer easy games. What they want is interesting and worthwhile games to play, so I think it is natural that hindrance or stress that does not attribute to such interesting and worthwhile elements will be removed in the end. If the number of easy games is increasing nowadays, I guess it is because difficulty is not related to interesting and worthwhile game elements in many games among players.
Wat vinden jullie? Zou een makkelijkere moeilijkheidsgraad Dark Souls verpesten of zou het juist speelbaarder worden?