Meer reclames op Xbox LIVE, het lijkt een feit te worden. Tegenstribbelen lijkt zinloos, want Microsoft is nu ook van plan om videospotjes te introduceren in een aantal video apps. Gamers in de Verenigde Staten kennen dit fenomeen al sinds de laatste grote update van het Xbox LIVE Dashboard, zij zagen onder andere al spotjes verschijnen in de apps van bijvoorbeeld UFC, TMZ en Crackle. Apps dus, die vooralsnog niet beschikbaar zijn op een Nederlands Dashboard.
Echter, Microsoft wil door. Deze TV-achtige reclames van vijftien tot dertig seconden komen namelijk ook richting Xbox 360 apps als ESPN, Last.fm, Manga Entertainment, GameSpot en MUZU.TV. Dit zou kunnen betekenen dat de videoreclame op Xbox LIVE wellicht ook overwaait naar Nederland. Misschien een rottige actie voor gamers die hun Xbox 360 ook regelmatig als mediacenter gebruiken, maar een goed businessmodel voor Microsoft, zo vindt Ross Honey, general manager van Xbox Live Entertainment and Advertising
With the growth of Xbox Live, advertisers no longer have to choose between digital and TV advertising – we’re offering the impact of TV and the interactivity and addressability of digital in one platform.Is dit hoe Microsoft meer winst wil halen uit haar Xbox LIVE service?As more and more industry leaders like ESPN work with us to help monetize their content on Xbox Live, TV media buyers win with the ability to extend their standard TV spots to this highly engaged consumer audience.