Gamersnet.nl

Ubisoft: feodaal Japan niet geschikt voor Assassin’s Creed

Assassin’s Creed III is recentelijk aangekondigd en wij zijn razend enthousiast. Hoewel de game zal draaien om de Amerikaanse Revolutie, waren voor de aankondiging van het spel enkele fans er van overtuigd dat Assassin’s Creed toch echt Japan zou aandoen. Het was mogelijk geweest, zegt de creative director van Assassin’s Creed III, maar het zou niet goed genoeg zijn.

Spellen binnen de Assassin’s Creed-reeks kunnen in principe op elk moment in de geschiedenis spelen en het is dan ook niet verrassend dat er meerdere locaties ter discussie stonden bij het ontwikkelen van het derde deel. Alex Hutchinson, creative director van het spel, zei dat er over vier à vijf locaties werd gediscussieerd en de beslissing gebaseerd is op wat fris is. De andere locaties wilde Hutchinson niet vrijgegeven, maar deze kunnen we wellicht in de toekomst dan ook verwachten.

Alex Hutchinson zei vervolgens over een Assassin’s Creed in feodaal Japan dat:

If you got, say Samurai Japan, you’d realize pretty quickly that I think you’ve played a lot of ninja games, and this is not as interesting as you thought it was going to be.
Amerika in diens onafhankelijkheidsoorlog voelt wel nieuw aan en biedt de mogelijkheid iets totaal nieuws te doen. Eigenlijk draait geen enkele game om de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog en daar is Hutchinson dan ook heel erg blij mee.
It’s cool that no one else could do it. You couldn’t do a shooter in this period because the guns are so bad. You couldn’t do most classic genres in this era, so it’s sort of untouched. It’s sort of virgin soil for video games.
Uit onze poll van afgelopen maand bleek dat ook GamersNET erg enthousiast is over deze nieuwe setting.