Hoewel L.A. Noire tot een van de absolute toppers van 2011 gerekend kan worden, was de weg naar die top een lange en moeizame tocht. Het leidde uiteindelijk ook tot de ondergang van de ontwikkelaar zelf, Team Bondi, die vorig jaar ondanks het commerciële succes van haar creatie zich failliet moest verklaren.
In een poging om terug te kijken op dat enigszins vreugdevolle en anderzijds neerslachtige jaar voor de ontwikkelaar, maakte voormalig hoofd van Team Bondi Brendan McNamara een gedurfde opmerking. Volgens hem was de grootte van L.A. Noire belemmerend in de ontwikkelingsduur en en had het Los Angeles uit 1947 wellicht wat kleiner kunnen zijn. Zo vertelde McNamara dat het eerste anderhalf jaar alleen al slechts bestond uit het doen van onderzoek.
I’d say the first year and a half – [maybe] even longer – was just research. Newspaper research, guys going over to LA and doing research on the buildings, taking photos, getting all the resources together… We were quite a small studio – 16 people or something – and we had to have all this material so we could start building stuff.Dat leverde natuurlijk uiteindelijk wel een historisch zeer gedetailleerd L.A. op dat wereldwijd op veel lof van critici kon rekenen.
Wat denk jij, had je L.A. Noire liever een een jaar eerder gewild met een iets kleinere map of met iets minder details in de game verwerkt?