Gamersnet.nl

Bethesda: patches met meer zorg aanpakken in het vervolg

De problemen die consoleversies ondervinden met The Elder Scrolls V: Skyrim zijn er na de afgelopen week gelanceerde patch niet echt beter op geworden. Sterker nog, patch 1.2 maakte van Skyrim een klein zooitje met onder andere draken die plotseling achterstevoren konden vliegen.

Het leverde Bethesda een hoop nijdige gamers op die nu eindelijk eens normaal van hun pareltje willen gaan genieten. Bethesda haastte zich dan ook om zich te verontschuldigen en benadrukt dat ze alles aan het werk zetten om de problemen zo snel mogelijk weer op te lossen. Bovendien gaf de ontwikkelaar aan dat ze in het vervolg met meer zorg een update zullen aanpakken.

We’ve also realised that with the millions upon millions of people playing Skyrim, we need to treat our updates with greater care. If we get too aggressive trying to fix a minor issue, we run a risk of breaking something larger in a game like this.

To be safe, we are prioritising code side fixes right now over data fixes. Quest and balance issues are usually data, and those will start rolling in a large way with the January updates.

Om die reden zal het oplossen van code-gerelateerde problemen nu even voorrang krijgen bij Bethesda. Data-gerelateerde zaken zoals queesten zullen vanaf januari weer in toenemende mate aangepakt worden.

Sowieso belooft Bethesda Skyrim zeer goed te ondersteunen met een regelmatige stroom aan kleine en grote updates die de speelervaring van de gamer blijvend moeten verbeteren. En nu maar hopen dat de huidige problemen ook op korte termijn kunnen worden opgelost.