Gamersnet.nl

Ubisoft: digitale release is de beste manier om een nieuwe IP te testen

From Dust is een half miljoen keer verkocht op het PlayStation Network en Xbox LIVE Arcade, en naar aanleiding daarvan heeft Ubisoft aangegeven wat de strategie was met betrekking tot de game. Het succes zou volgens het bedrijf namelijk liggen aan het feit dat het nieuwe spel digitaal is verschenen, in plaats van dat deze een plekje in de winkel heeft gekregen. Thomas Paincon, Digital publishing manager van Ubisoft, vertelde het volgende:

There is less risk releasing a new game digitally. At retail, if you don’t have a 90 Metacritic score and millions of fans, it’s very risky to launch a new game. Look at From Dust, we sold half a million units on XBLA and PSN. Why? Because the prices were lower, but also because it was a new experience and people using digital platforms are more willing to test a new IP.
Al zegt Paincon wel dat een score hoger dan 90 op Metacritic nodig is, heeft From Dust het gewoon ook qua cijfers goed gedaan. Overigens spreekt hetgeen de man heeft gezegd voor een groot deel voor zich, het zou wel kunnen betekenen dat Ubisoft van plan is vaker nieuwe reeksen te introduceren als downloadbare titels.