Gamersnet.nl

Ontwikkeling I Am Alive werd herstart na verandering ontwikkelaar

Ubisoft’s aankomende I Am Alive is de afgelopen drie jaar meerdere malen gereanimeerd, want er is veel onduidelijkheid geweest over het bestaan en de ontwikkeling van de titel. In 2008 werd de game onthuld met een spetterende trailer, maar hierna werd het al gauw stil.

Vorig jaar kregen we eindelijk te horen dat I Am Alive nog springlevend was, maar de game zou volledig herontwikkeld worden. Tijdens een recent interview met Eurogamer wist Aurelian Palasse, werkende bij Ubisoft Shanghai, het een en ander te verklaren over I Am Alive.

Het blijkt namelijk dat I Am Alive is begonnen als slechts een concept, dat ons in 2008 getoond is met de zojuist genoemde trailer. Het project is in 2010 overgenomen door Shanghai Studios, waardoor de ontwikkeling volledig herstart is. Het idee achter de titel is behouden, maar men heeft zich sindsdien gefocust op realisme.

We started from scratch, but with the same pitch. I don’t want to take the point of view that our game’s better [than Darkworks’] – but first of all it was a CG, so everything was possible, and it wasn’t real gameplay. But we liked the pitch, and we liked the way it felt.
I Am Alive komt eind dit jaar tot leven als een digitale release voor de Xbox Live Arcade en het PlayStation Network.