Ontwikkeling I Am Alive werd herstart na verandering ontwikkelaar

Ubisoft’s aankomende I Am Alive is de afgelopen drie jaar meerdere malen gereanimeerd, want er is veel onduidelijkheid geweest over het bestaan en de ontwikkeling van de titel. In 2008 werd de game onthuld met een spetterende trailer, maar hierna werd het al gauw stil.

Vorig jaar kregen we eindelijk te horen dat I Am Alive nog springlevend was, maar de game zou volledig herontwikkeld worden. Tijdens een recent interview met Eurogamer wist Aurelian Palasse, werkende bij Ubisoft Shanghai, het een en ander te verklaren over I Am Alive.

Het blijkt namelijk dat I Am Alive is begonnen als slechts een concept, dat ons in 2008 getoond is met de zojuist genoemde trailer. Het project is in 2010 overgenomen door Shanghai Studios, waardoor de ontwikkeling volledig herstart is. Het idee achter de titel is behouden, maar men heeft zich sindsdien gefocust op realisme.

We started from scratch, but with the same pitch. I don’t want to take the point of view that our game’s better [than Darkworks’] – but first of all it was a CG, so everything was possible, and it wasn’t real gameplay. But we liked the pitch, and we liked the way it felt.
I Am Alive komt eind dit jaar tot leven als een digitale release voor de Xbox Live Arcade en het PlayStation Network.

  1.   
    Houserz's avatar

    Ik kan echt niet wachten op dit spel , het heeft me eerder al zo een indruk op me gemaakt!
    Dat survival genre (een keer zonder horror) spreekt me heel erg aan

  2.   
    JonsoN's avatar

    Deze titel is ooit begonnen als volwaardig spel.

    Betkend het dat als hij op Xbox live arcade uitkomt, dat het geen volwaardige titel wordt?, of heb ik dit mis.

  3.   
    Jonah's avatar

    JonsoN schreef, "Deze titel is ooit begonnen als volwaardig spel.
    Betkend het dat als hij op Xbox live arcade uitkomt, dat het geen volwaardige titel wordt?, of heb ik dit mis."

    De game is begonnen als een AAA-release voor in de winkels, maar uiteindelijk is I Am Alive veranderd in een relatief kleine, digitale release.

  4.   
    Fabianb's avatar

    Wel slim opzich. Eerst laten merken dat het een normaal spel wordt en later blijkt dat het een arcade titel wordt, en mensen hebben dan nog steeds het idee dat het een ”groot” spel is, dus schaffen ze het toch nog maar even aan.

  5.   
    JonsoN's avatar

    Jonah schreef, "

    ”JonsoN” schreef, "Deze titel is ooit begonnen als volwaardig spel.
    Betkend het dat als hij op Xbox live arcade uitkomt, dat het geen volwaardige titel wordt?, of heb ik dit mis."

    De game is begonnen als een AAA-release voor in de winkels, maar uiteindelijk is I Am Alive veranderd in een relatief kleine, digitale release."

    Aah zo, dan zat mijn beredenering aardig in de richting dus 😛

    Ben benieuwd naar dit spel!