Gamersnet.nl

We schamen ons voor imperfecties, aldus DICE

Tijdens een interview met de Wall Street Journal wist Patrick Bach, uitvoerend producent van DICE, te vertellen dat zijn team soms moeite heeft om het succes van een game te accepteren en dat men zich eigenlijk schaamt voor het immens succesvolle Battlefield: Bad Company 2.

De beste man verklaarde dat hij er zeker van wilt zijn dat iedereen bij DICE tevreden is met het sluiten van het project en het verschepen van de game. Vele medewerkers hebben echter al gauw het gevoel dat een extra week ontwikkelingstijd een groot verschil had kunnen maken. Er wordt veelal gefocust op wat er nog gedaan had kunnen worden, niet op wat er reeds behaald is.

We need to make sure people in this company to feel happy about closing this project and shipping the game.

Many, including me, are feeling that if they only had one week more, we could have done so much more. People seem to focus on what they could have done, rather than on what we have already managed to achieve.

Bach vertelde verder dat hij zich op zijn tijd schaamt voor zijn games, want hij kan zichzelf er niet eens toe brengen om Battlefield: Bad Company 2 op te starten, omdat hij alleen de dingen ziet die simpelweg beter hadden gekund volgens hem.
I don’t know why, but I always feel ashamed about the games I’m involved in making

I can’t even bring myself to start up Battlefield: Bad Company 2, our last game, because I feel so ashamed. I know it is a great product but still I only see the things we could have done better.

Omdat het aankomende Battlefield 3 beschouwd wordt als de “perfecte” opvolger zijn de verwachtingen hooggespannen bij DICE en daarom houdt het bedrijf zich ook in, om er zeker van te zijn dat men zich focust op belangrijke dingen en niet op details die er voor de gemiddelde speler niet toedoen.
Our biggest challenge right now is holding back a bit. There is a definite risk that we narrow down on details that, in fact, aren’t that important to our players.

Everyone in the team has been sucked into the idea that this will be the ultimate game. And when you feel that you have to ship a tiny detail which isn’t perfect you feel extremely disappointed. But to be honest, when you look at the game it is pretty cool. You just have to step away from it.

Het mag in elk geval duidelijk zijn dat DICE op passionele wijze werkt aan Battlefield 3 en dat is tevens belangrijk bij de ontwikkeling van een game.