Robert Bowling, creative strategist bij Infinity Ward, meent dat het de ontwikkelaar niets uitmaakt hoeveel exemplaren er verkocht worden van Modern Warfare 3. Infinity Ward zou zich, aldus Bowling, ook helemaal niet druk maken om de competitie. De focus van de ontwikkelaar zou voor honderd procent liggen bij het maken van een game dat zij zelf ‘met liefde willen spelen’.
“We don’t care about sales numbers, we don’t care about competition, we don’t care about beating anyone. Our 100 per cent focus is making a game that we’re going to love to play, that we’re going to be proud of, and that we know that our fans are going to play.”Bowling benadrukt zijn stelling nogmaals door te zeggen dat het hem niet uitmaakt of er dertig miljoen gamers zijn die Modern Warfare 3 spelen, of dat het er drie miljoen zijn. Zolang de gamers het maar naar hun zin hebben is Bowling blij en kan hij zichzelf een schouderklopje geven.
To us, we don’t care if there are three people playing it or 30 million people playing it. If there are three people having a great time then we’ve done our job correctly and we will be happy.”Sledgehammer Games, die samen met Infinity Ward mocht werken aan de game, zou volgens Bowling een aanwinst zijn geweest. De ontwikkelaar zou een frisse nieuwe kijk op de game hebben vanuit een ander oogpunt dan Infinity Ward zelf. Het team van Sledgehammer heeft immers nog niet eerder meegewerkt aan een titel uit de franchise.
“[…] But then you have a team like Sledgehammer who comes in with a completely fresh perspective, a completely different outlook on what they expect from a Modern Warfare title and what they want to see from a fan perspective, because they didn’t work on the franchise previously. That allows a unique opportunity for us to execute on our vision, but also build on top of that in ways that we may never have before.”