Simon Benson, senior development manager bij Sony Computer Entertainment Europe, zegt dat het Japanse bedrijf zich geen zorgen maakt over de langzame opkomst van 3D, en dan met name 3DTV’s. Vooral in het segment van de games neemt het 3D nog geen overhand; als Sony 3D toevoegt in games, is het een extra feature en geen hoofdmoot.
It’s certainly not a concern for us on the game side, the major reason being it’s not like when we’re adding 3D features to a game, it’s not a significant overhead for us. It’s not like we have to justify being able to sell millions millions more games because of it, it’s just another feature of the game.Het bedrijf hoeft om die reden geen miljoenen extra games te verkopen, de spellen zijn namelijk ook gewoon in 2D te spelen. Wel zegt Benson dat Sony degene is die de opkomst bepaalt van 3D bij gamers. Voorheen bepaalden gamers namelijk ook de hogere verkoop van HDTV’s en aangezien Sony de 3D-functionaliteit in haar videogames implementeert, moeten gamers de rest doen.
In terms of uptake, certainly from our side, and it’s typically the way, probably the same happened with HDTVs, they say that HDTV was primarily driven from gamers. Because obviously gamers know what they want, they want this new experience, they’re technically savvy, the fact that they can interact with it makes a lot of difference.Benson gelooft erin dat gamers weten wat ze willen en dat ze 3D graag willen ervaren. Ze zijn technisch onderlegd en het feit dat ze ermee kunnen communiceren, maakt het verschil.
Sony pusht sinds vorig jaar de 3D-functionaliteit door middel van een firmware update op de PlayStation 3. Dit jaar heeft het bedrijf dertig titels in de planning staan met de 3D-feature. Onder andere Killzone 3 is verschenen en de aankomende games Uncharted 3: Drake’s Deception en Resistance 3 zullen ook 3D ondersteunen.