BioWare heeft toegegeven dat men behoorlijk verrast was door de reacties van fans op Dragon Age II. Volgens David Gaider, schrijver van de game, had de ontwikkelaar niet verwacht dat er zo verschillend naar de game gekeken werd door spelers. Gaider vertelde dat BioWare in elk geval alle kritieken serieus neemt en dat men ook liever veel reacties krijgt dan helemaal geen reacties:
If there’s anything that’s surprising, it’s just how polarised some of the reaction has been. There’s a lot of love for Dragon Age among our fans, and that love can translate into passion.De nieuwe stijl viel inderdaad niet bij iedereen in de smaak. Toch gaven wij de game een hele nette score en ook jullie cijfers voor de diverse versies van de game zijn behoorlijk hoog. Was de game dan zo slecht als sommigen beweren? Of hadden die mensen liever gewoon meer van hetzelfde willen zien na het eerste deel? De tijd zal het leren wat BioWare met Dragon Age III gaat doen…In my opinion, that’s better than apathy, even if it forces you to filter out the extremes. However, the criticism should not be dismissed as simple nostalgia. There are fans who felt disappointed… and there’s a feeling [on our team] that we want to improve from the groundwork we’ve laid down. At the end of the day, Dragon Age can’t be everything to everyone – so we simply have to pick a direction and make it the best experience we can.