Gamersnet.nl

‘PlayStation Portable kreeg te weinig unieke content’

Shuhei Yoshida, baas van Sony Worldwide Studios, heeft te kennen gegeven dat gamers de afgelopen jaren weinig unieks hebben gekregen op de PlayStation Portable. De beste man geeft toe dat Sony destijds ontzettend blij was met een handheld die de PlayStation 2-ervaring in het klein ter wereld bracht. De markt reageerde positief, maar als reactie was Sony niet gemotiveerd genoeg om de PSP verder te ontdekken.

We were too happy with ourselves, having a PS2-like experience on a portable at that time. We didn’t go too much further from there.
Yoshida zegt dat de games op den duur vooral visueel sterk moesten zijn. Consumenten vonden het cool met de PSPgo, maar iedereen raakt op een gegeven moment gewend aan mooie plaatjes. Als je daarnaast weinig unieks kunt bieden, wordt men het zat.
Some of the people in Japan insisted that Japan can wait longer for the Vita. The PSP is still so popular… Some of them fear that once we announced Vita, like we did in January, that we might lose momentum, but it didn’t.
Sony was bovendien bang dat de populariteit van de PlayStation Portable in Japan zou dalen na de aankondiging van de PlayStation Vita, maar dit is niet het geval. Yoshida is blij dat de ondersteuning van Japanse ontwikkelaars nog zo groot is en dat een game als Monster Hunter immens groots is in het land van de rijzende zon. Sommige mensen zouden zelfs gezegd hebben dat Japan best langer op de PlayStation Vita kan wachten, aangezien de PSP er nog steeds een topproduct is.