Gamersnet.nl

Zeer weinig PlayStation Network-verlaters, aldus Hirai

Waar veel mensen aan dachten, vreesde Sony voor: het verlaten van PlayStation door de recente downtime. Gelukkig voor het Japanse bedrijf zijn er maar weinig mensen geweest die hun PlayStation Network-account ajuus hebben gezegd en hun PlayStation 3 de deur uit hebben gedaan, zo zegt Kaz Hirai, baas van Sony Computer Entertainment, in een interview met The Wall Street Journal.

.. only a ‘very small percentage’ of folks have called into the customer support centers in order cancel their PSN accounts over the recent hacking fiasco.
Volgens Hirai heeft, sinds het herstel van de online service drie dagen geleden, maar een klein percentage de klantenservice van Sony opgeroepen om zijn of haar account te laten verwijderen. De baas van SCE zegt echter dat het eigenlijk nog te vroeg is zo’n conclusie te trekken, omdat de waarneming maar van een paar dagen is. Sony doet er tevens alles aan om de beveiliging zo goed mogelijk te houden, om een nieuwe aanval van hackers af te weren, aldus Hirai.

Howard Stringer, de baas van Sony, heeft ook een woordje gedaan richting The Wall Street Journal en hij heeft in een interview gezegd dat de beveiliging van de Sony online services niet onderdeed. Al die tijd kwam er niemand in de systemen, maar Stringer geeft wel aan van de fouten geleerd te hebben. Het Japanse bedrijf zal de beveiliging bij blijven werken om betere garanties te geven.

We had no reason to believe that our security was not good and still no reason to believe it because we have plenty of people looking at it. We’ve learned that we just have to keep improving our security. We have to earn back the trust and loyalty we may have lost in this circumstance. That’s our goal and that’s one we have to reach.
Tot slot laat Stringer wel weten dat het PlayStation Network niet voor honderd procent veilig is, maar geen enkel systeem kan dit garanderen in dezer dagen.