Gamersnet.nl

Sony: ”Succes platform wordt niet bepaald door prijs”

Met het vooruitzicht op de NGP, ook bekend als de PSP2, die eind dit jaar of mogelijk begin 2012 op de markt komt, heeft de baas van Sony Computer Entertainment America, Jack Tretton, zich uitgelaten over de prijs en het succes van een platform. Hiermee vestigt zich tevens direct de aandacht op de NGP.

I think that consumers respond to value. If you’re passionate about something you find a way to go out and get it and gamers are very passionate.
Jack Tretton heeft namelijk gezegd dat het niet veel uitmaakt hoe duur een console of handheld is, daar zal het succes van een hebbeding niet aan liggen. Mensen reageren op de waarde ervan.

Kwaliteit, duurzaamheid, de hoeveelheid (nuttige) features; daar zijn consumenten op geconcentreerd. Als je een gadget, console of andere technologisch hoogstandje koopt, ga je ervan uit dat je er jaren mee kunt doen. Het is een investering waar je veel plezier aan beleeft. Prijs/kwaliteit-duurzaamheid verhouding is hier dus belangrijk, daar we kunnen gissen dat de NGP niet erg goedkoop zal worden.

When you’re buying a platform, when you’re buying technology, you’re hopefully buying a device that you’re going to enjoy for many years.
Iets wat weinig te bieden heeft en goedkoop is, zal niet veel succes kennen, zeker niet in deze tijd. Prijzige spullen vinden uiteindelijk toch hun publiek als het maar genoeg waarde heeft, en hoe erg consumenten ernaar uitkijken. Ze zijn dan sneller geneigd er een paar honderd euro aan uit te geven, zoals ook het geval is bij mobiele telefoons.
Something that’s pricey will ultimately find its audience if there’s enough value there.
Hoewel de PSP op de markt kwam voor €250, lijken er geruchten rond te gaan dat de NGP tussen de €250 en €350 zal gaan kosten.