Gamersnet.nl

Ubisoft noemt 3DS krachtig; Unreal Engine werkend op handheld

Hoewel sommige stemmen uit de game-industrie niet onder de indruk zijn van de kracht van de Nintendo 3DS, bijvoorbeeld Mark Rein van Epic Games, is Ubisoft juist positief te spreken over dit onderdeel van de handheld. De ontwikkelaar en uitgever vindt de 3DS namelijk krachtig en heeft zelfs Epic’s Unreal Engine werkend gekregen.

The 3DS is powerful, and we are able to run the Unreal engine on this console, which is pretty impressive for a handheld machine, and the 3D doesn’t affect the performance.
Fabrice Cuny, producer van Splinter Cell 3D, zegt dat dit behoorlijk indrukwekkend is voor een handheld. Bovendien zorgt het 3D-effect er niet voor dat de prestatie van de 3DS wordt verminderd. Het ontwikkelen voor de handheld is toch anders dan voor een Wii of een andere console, maar dat blijkt uiteindelijk niet voor grote problemen te zorgen.
The 3DS can be much more comparable to a platform between a DSi and a Wii. We are able to create games anywhere from a puzzle game to very high-end game such as Splinter Cell 3D.
Ook zegt Cuny dat de 3DS qua kracht ergens tussen de DSi en de Wii zit. Ontwikkelaars kunnen zowel een ‘simpelere’ puzzel game produceren, als een high-end game als Splinter Cell 3D. Het nieuwe tools-pakket voor de 3DS zorgde in het begin voor Cuny en zijn ontwikkelaars voor crashes en de nodige bugs. Echter, Nintendo ondersteunde hen prima en naarmate de ontwikkeling vorderde, kregen ze Splinter Cell 3D steeds stabieler en bugvrij.

Nu nog hopen op een ijzersterke Splinter Cell 3D. Wie gaat hem aanschaffen?