Gamersnet.nl

CryEngine 3 omzetten naar multiplatform was zeer lastig

Nathan Camarillo, executive producer bij Crytek, laat weten dat Crysis 2 een PC game is, gebracht naar consoles en niet andersom. Desalniettemin zien de console versies er ‘awesome’ uit, maar zitten beide consoles vol met oude hardware en is het meer dan logisch dat de PC-versie er ver bovenuit stijgt. De game ziet er op de PC ‘mind blowing’ uit, aldus Camarillo.

Camarillo meldt ook dat het Crysis team de CryEngine 3 tot op de bodem moest ontleden om multiplatform mogelijk te kunnen maken. Camarillo weet met zekerheid te zeggen dat dit Crytek’s grootste uitdaging was tot nu toe. In ieder geval is het Crytek goed gelukt, want veel gamers zijn erg te spreken over de graphics van Crysis 2 op de consoles. Crytek is er zelfs van overtuigt dat ze grafisch de mooiste FPS hebben afgeleverd voor de huidige generatie consoles.

We had to take CryEngine 3 and rip it apart and re-architect a lot of the engine to support multi-platform. It’s a tall order to do all of that; simultaneously building a game while the engine is being constructed underneath it.