Gamersnet.nl

Microsoft toont graphics van de toekomst voor Xbox 360

Nu veel ontwikkelaars menen dat de Xbox 360 haar limiet zo langzamerhand wel bereikt heeft, is het aan Microsoft om het tegendeel te bewijzen. De Amerikaanse elektronicagigant is momenteel bezig aan een nieuwe technologie die gebruik maakt van een systeem genaamd Mega Meshes. Hiermee kunnen levels gedetailleerder gemaakt worden en is het bovendien mogelijk het aantal polygonen te verhogen. Het overgrote deel van de aankomende Xbox 360 exclusives zal gebruik gaan maken van deze technologie en Peter Molyneux’ Project Milo zal het spits afbijten.

Ben Sugden, hoofdprogrammeur van Lionhead Studios, (de studio die Project Milo onder zijn hoede heeft) vertelde:

We decided the world needed to have a hand sculpted feel but have the softness and subtlety of realistic lighting. We really wanted to try to make the world to appear be a coherent, single whole, like one huge painting or sculpture.

[…]

One thing in particular that we wanted to try to avoid were hard polygon edges when objects are obviously placed onto of other objects, or when two objects are intersecting rather than nestling together naturally. These obvious sharp edges give a very unnatural interface between two surfaces, and break the illusion of the world being real…

Sugden presenteerde op de Games Developer Conference twee prachtige demo’s van de Mega Meshes technologie. De eerste toont zowel een sfeervol huis als een bosachtig landschap, terwijl de tweede ons laat zien hoe de nieuwe technologie omgaat met een licht/donker contrast. Check beide video’s hieronder.