Nu veel ontwikkelaars menen dat de Xbox 360 haar limiet zo langzamerhand wel bereikt heeft, is het aan Microsoft om het tegendeel te bewijzen. De Amerikaanse elektronicagigant is momenteel bezig aan een nieuwe technologie die gebruik maakt van een systeem genaamd Mega Meshes. Hiermee kunnen levels gedetailleerder gemaakt worden en is het bovendien mogelijk het aantal polygonen te verhogen. Het overgrote deel van de aankomende Xbox 360 exclusives zal gebruik gaan maken van deze technologie en Peter Molyneux’ Project Milo zal het spits afbijten.
Ben Sugden, hoofdprogrammeur van Lionhead Studios, (de studio die Project Milo onder zijn hoede heeft) vertelde:
We decided the world needed to have a hand sculpted feel but have the softness and subtlety of realistic lighting. We really wanted to try to make the world to appear be a coherent, single whole, like one huge painting or sculpture.Sugden presenteerde op de Games Developer Conference twee prachtige demo’s van de Mega Meshes technologie. De eerste toont zowel een sfeervol huis als een bosachtig landschap, terwijl de tweede ons laat zien hoe de nieuwe technologie omgaat met een licht/donker contrast. Check beide video’s hieronder.[…]
One thing in particular that we wanted to try to avoid were hard polygon edges when objects are obviously placed onto of other objects, or when two objects are intersecting rather than nestling together naturally. These obvious sharp edges give a very unnatural interface between two surfaces, and break the illusion of the world being real…
wel mooi.
ik bedoel ik vind het er wel gedetailleerd uitzien, maar het geeft me om de een of andere reden toch een beetje het kiddy cartoony gevoel. kweet niet waarom.
tevens zag ik bij de tweede film af en toe objecten verdwijnen en weer verschijnen zonder dat dat de bedoeling was, dan draait het beeld ineens de andere kant op xd
maar klasse graphics wel.
ik vind dit toch wel heel mooi:O goed gemaakt
ziet er mooi uit maar een beetje klei-achtig..
Nice, maar komt dit in een nieuwe versie van een 360? Xbox 360 slim 2 of iets? Of?..
ziet er wel mooi uit beter als ik dacht dat de xbox nog kon 😆
Ziet er geweldig uit. Nu nog implementeren in nieuwe games en ik ben helemaal blij.
Nee gewoon in de huidige versie. Eigenlijk een soort hardware/software (?) update waardoor er meer uit het systeem gehaald kan worden.
Die cartoony stijl bevalt me wel! ziet er erg vet uit! vooral die kustlijn erg relaxed! krijg gwoon zin in de zomer! 😛
Met dank aan GamerGames™ die ons op de hoogte stelde van dit nieuws!
Het ziet er vet uit…wel een beetje cartoony inderdaad, maar ik ga ervan uit dat ze dat nog wel aanpasbaar is in de “minder” cartoony games…
holy shit ik had niet verwacht dat de 360 dit op het scherm kan toveren beter kondigen ze nu wat exclusives aan 🙂
ziet er tof uit, beter maakt DICE nog een battlefield heroes voor xbox?:)
dankjewel gamergames 😆
Leuk hoor, maar of dit ingame ook gaat werken zonder het verliezen van soepele gamepaly…
Anyway, van mij mogen ze nu wel gaan werken aan de volgende generatie consoles in plaats van het verbeteren van de toch alweer oude xbox360.
Waarom dat? Zoals er in dit bericht staat hebben ze nog lang niet het maximale uit de consoles gehaald, dus wat is het nut van een nieuwe?
ziet er mooi uit ^^
Maya :p doet me er toch hard aan denken
Doet me denken aan Battlefield Heroes.
OT: Als ze dit echt voor elkaar krijgen dan mag het er van mij wezen.
dit lijkt me bij lange na geen 60 fps
en < 60 fps voelt aan als lag 🙁
Vind ik niet hoor. Vanaf 30 FPS is het zo goed als vloeiend, alleen heb je dan het gevaar dat als het even terugloopt dat je gelijk lag hebt. Maar ik moet je gelijk geven dat een 60 fps wel het minimale moet zijn om lekker te kunnen gamen.
Oke dit ziet er zeker wel nice uit maar als de 360 dit kan kan de ps3 dit ook, Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat uitpakken met de games 😀
Het ziet er erg blokkerig en kinderachtig uit. Hopen dat ze hier wel iets moois van kunnen maken.