Gamersnet.nl

Universum Assassin’s Creed te complex voor co-op, aldus Ubisoft

Zoals bekend mogen we in de nieuwe aanstormende uiting Assassin’s Creed: Brotherhood voor het eerst binnen de franchise online aan de slag in een spetterende multiplayer. Jammer genoeg zullen we alleen nooit coöperatief aan de slag gaan, want daar is het universum van Assassin’s Creed volgens mede-producer Jean-Francois Boivin te complex voor.

You have to come back to the universe of Assassin’s Creed and what Assassin’s Creed is, because Assassin’s Creed is the story of Desmond Miles and a machine called the Animus in which he relives his ancestors’ genetic memories.

So to justify something like co-op, you would have to have in our universe with Desmond, the assassin and the Templars… you’d have to find subjects that had ancestors in the same time period, as for example in this case Ezio, in the same area and have a separate Animus.

Once again, you have to be smart about it – it’s a very complex universe. It’s very easy to find logic holes, and once you do, you become cheap. And we’re not cheap, we want to stay true to the complexity of the universe, and I think that’s what makes Assassin’s Creed a very fine game and a very unique game, the overarching storyline of it.

Volgens de beste man zou het verhaaltechnisch dus simpelweg niet mogelijk zijn om co-op te verwerken, want men wilt de achtergrond van de serie graag complex houden. Dit is volgens Boivin namelijk één van de aantrekkelijke punten van de franchise.