Gamersnet.nl

Heavy Rain ”cultureel” gecensureerd

Tijdens de Gameplay demo die afgelopen week in Japan is uitgebracht, vertelde Guillaume de Fondaumiere dat de game gecensureerd is in sommige landen. Dit hebben ze gedaan omdat in sommige landen een hoop dingen niet mogen of gedoogd worden.

Volgens Guillaume zijn de veranderingen niet groot en zal overal de game grotendeels hetzelfde zijn. Guillaume liet weten.

Censuur is nooit leuk en de vraag is of Quantic Dream ons kikkerlandje wel vrij genoeg schat en ons gewoon de normale versie geeft.


Mensen houden van het bestuderen van andere mensen. Heavy Rain doet precies dat, maar combineert dat met de grootste kracht van gaming: je mag nu zelf de keuzes en dus het verhaal maken. Combineer dat met een geweldige engine die virtuele mensen als nooit tevoren op het scherm tovert, een getalenteerd team en een script van 2000 pagina’s en je hebt een game met een ongelofelijke potentie. En dan niet alleen de potentie om geweldig te worden; het heeft ook dat speciale aura van games als Shadow of the Colussus en Okami. Het heeft de potentie om spelers te raken zoals weinig andere games dat doen en zo’n game te worden die we ons over tien jaar nog herinneren. De potentie van Heavy Rain is ‘mind-blowing’.

Wil je meer weten over Heavy Rain? Check dan ook eens onze E3-preview!

Heavy Rain verschijnt ergens in 2010 voor de PlayStation 3.