Gamersnet.nl

De PC is niet meer het platform waar CliffyB games voor wil ontwikkelen

Epic heeft in recente jaren vele mooie games afgeleverd voor de PC, maar als we Cliff Bleszinski mogen geloven komt aan die periode eind. In een recent interview erkende hij dat Epic zijn ‘roots’ bij de PC heeft liggen, maar heeft ook het idee dat de markt veranderd is en dat Epic zijn heil beter ergens anders kan zoeken.

“I think people would rather make a game that sells 4.5 million copies than a million and Gears is at 4.5 million right now on the 360. I think the PC is just in disarray… what’s driving the PC right now is ‘Sims’-type games and WoW and a lot of stuff that’s in a web-based interface. You just click on it and play it. That’s the direction PC is evolving into, so for me the PC is kind of the secondary part of what we’re doing. It’s important for us, but right now making AAA games on consoles is where we’re at.”


CliffyB tijdens de eerste presentatie van Gears of War op de E3 in 2006

Epic had met Gears of War op de Xbox 360 eind 2006 een gigantische hit, maar hun PC gerichte titel, Unreal Tournament III, heeft het beduidend slechter gedaan dan verwacht. Zijn punt is niet dat hij de hardcore gamer wil verlaten of iets dergelijks, maar eerder dat hij denkt dat het merendeel van de hardcore gamers gemigreerd is en hij ze wil volgen.

“[The hardcore are] the target audience for what I do. And I’m okay with that. I don’t want to win over [your] little college sister, because that’s not the kind of game I do. I’m not going to make Zack & Wiki. I’m not going to make f—-ing Cooking Mama. But that’s okay.”