Gamersnet.nl

Richard Garriott: Tabula Rasa beta was een vergissing

De MMORPG Tabula Rasa is nog niet zo heel lang op de markt, maar ondertussen plaatst Richard Garriott, het creatieve brein achter de game, grote vraagtekens bij de beta van Tabula Rasa. Volgens Garriott was het aanbieden van een open beta in een vroeg ontwikkelstadium een vergissing en zijn veel fans “afgebrand” op een nog niet afgeronde game:

Tabula Rasa is een massively multiplayer online actiegame en plaatst je midden in een epische, intergalactische oorlog. De inzet van de oorlog is het mystieke Logos, bijzondere tekens die in een speciale combinatie spreuken vormen waarmee extreme krachten losgelaten kunnen worden. Aan de ene kant van de oorlog strijden de Bane, een alien ras dat de Logos wil gebruiken om andere beschavingen te onderdrukken. Aan de andere kant vechten de Allied Free Sentients (AFS) om de Logos veilig te stellen en de Bane te stoppen.

Als speler duik je midden in deze heftige oorlog als een soldaat van de AFS. Voorzien van diverse futuristische wapens, krachtige explosieven en de krachten van de Logos moet je de vijand zien te stoppen en het universum weer bevrijden. Gebruik je stealth, slimheid en andere skills om winnend uit de oorlog te komen. Strijd in Player versus Player-gevechten of voeg je bij een clan om in heftige clan wars uit te vechten en in je eentje punten voor jouw clan te verdienen.

Tabula Rasa is op 2 november verschenen voor de PC.