Gisteren is de demo van Skate alsnog op Xbox Live verschenen en kunnen alle skate-fans de game aan een kritische test onderwerpen. In de demo zit onder andere een tutorial en enkele uitdagingen in het skatepark in San Vanelona. De bedoeling is dat de gamer een voorproefje krijgt op het ‘Flickit’-systeem, waar Electronic Arts hoog op inzet. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden om te experimenteren met het footage-systeem, waarmee je je eigen skatefilms kunt maken.
Vandaag krijgen we een trailer te zien, waarin de gameplay mogelijkheden van de Xbox 360-demo getoond worden.
Skate lijkt een hele interessante titel te gaan worden. Men claimt een revolutionair besturingssysteem te hebben ontwikkeld dat ‘Flickit’ heet. De besturing zal heel intuïtief aan moeten voelen, en dat komt mede doordat de skateboarder levensecht te besturen is. De interface werkt dan ook met de twee analoge sticks, waarbij de linkerjoystick gebruikt wordt om mee te draaien, en de rechterjoystick om je skateboard mee te manouvreren. Daarnaast is het uiteraard ook mogelijk om te grinden. Hierbij beweeg je je board of houd je hem stabiel door wederom met de rechterjoystick te draaien.
Daarnaast berekent de game onder andere je snelheid, hoogte, zwaartekracht, hellingshoek en de ondergrond om aan de hand daarvan een zo realistisch mogelijke afsprong, truc en landing te maken. Naast een career-mode zal het uiteraard ook mogelijk zijn om een los level te spelen of online tegen elkaar te skaten. In Skate heb je een hele stad tot je beschikking om in rond te skaten. Dit zal een fictieve Amerikaanse stad zijn, die uiteraard wel geoptimaliseerd is om allerlei halsbrekende toeren in uit te halen. Denk aan veel plekken om te springen en uiteraard de nodige stoepranden en railingen om op te grinden.
Skate komt op 14 september uit voor de Xbox 360 en op 5 oktober voor de PlayStation 3.