In een artikel op de Amerikaanse website Computer and Videogames wordt verteld dat Sony zwaar de balen heeft van het imago dat het bedrijf het afgelopen jaar heeft opgebouwd. Het begon allemaal met de vaagheid rond de PlayStation 3. Deze zou eerst in de lente van dit jaar verschijnen, maar het werd uiteindelijk november, en zelfs maart 2007 voor Europa. Daarna moest het bedrijf vele miljoenen aan Immersion betalen in een schikking in de zaak om de rumble-functie in controllers en daarnaast werd Sony van alle kanten beschuldigd van diefstal omdat men de tilt-functie van Nintendo’s Wiimote had gejat. Ook de terugroep actie van de Sony-batterijen vorige maand helpt niet mee in dit verhaal. Sony stond toen negatief in het nieuws doordat sommige batterijen in Dell, Toshiba en Apple laptops ontploften door oververhitting en nu lijkt het erop dat de PlayStation 3’s op de Tokyo Game Show ook ernstig aan het oververhitten waren.
Door al deze negatieve publiciteit wil Sony nu wat aan haar verslechterde imago doen. Zo zou Sony al een consultancybureau hebben ingeschakeld om te bekijken hoe het er op dit moment voorstaat met het imago van Sony, ook ten opzichte van de concurrentie. Vervolgens zou de Japanse electronicagigant op zoek zijn naar een professioneel marketingbedrijf dat het er met een grootschalige reclamecampagne weer bovenop zal helpen.