Unreal Tournament 2007 moet echt een pareltje worden. De grafische pracht is adembenemend mooi maar hopelijk krijgt Epic Games het dan nog voor elkaar op gameplay boven graphics te stellen. Vandaag hebben we een paar nieuwe screens.
Unreal Tournament 2007 zal een compleet nieuwe Unreal Tournament gaan worden, dat zelfs een grotere sprong zal zijn tussen de originele Unreal Tournament en de 2003 en 2004-versies. Epic vindt dat Unreal Tournament 2004 helemaal niet zo goed is als het had kunnen zijn, iets wat hardcore fans beamen. Het ontwerpproces verloopt ook anders dan voorheen: op dit moment staat de game letterlijk in de stijgers en is er nog vrijwel geen texture of fatsoenlijk vormgegeven object te vinden. Epic wil eerst zeker zijn van de gameplay en dan pas wordt alles (grafisch) mooi gemaakt. Dat is ook hander in verband met de gebruikte Unreal 3-engine, die een hele hoge polygoncount kent en dat zorgt ervoor dat het ontwerpen van objecten langer duurt. Één van die nieuwe gameplayelementen is de Conquest-spelsoort, die waarschijnlijk als vervanger gaat dienen voor Assault, met ‘maps zo groot als 3 Onslaught-maps, missiedoelen die op Assault lijken en miniem resource management’.
Unreal Tournament 2007 komt eind dit jaar uit voor de PC en PlayStation 3.
[SCREENSHOTS]