Deze 10 minuten aan A Plague Tale: Requiem gameplay zijn ‘simply the pest’

Wat weten we eigenlijk over de pest? Nou, dat je er aardig ziek van kon worden en dat het funest was voor je huidcomplexiteit. En dat het niet door ratten, maar door hun vlooien werd overgedragen. Maar wat je wellicht niet weet is dat het je ook stekeblind, stokdoof en ronduit achterlijk maakte. Dat laatste wist ik ook niet, tot ik 10 minuten aan A Plague: Requiem gameplay bekeek.

Nu kan ik het Asobo Studio – de ontwikkelaar achter de game – niet geheel kwalijk nemen. A Plague Tale: Requiem schaart zich onder een mantel welke gamers vaak dingen laat ontzien. Een grote open wereld vol vijanden, daar kun je gewoon niet ongezien doorheen mits je ze allemaal van hun cognitieve vaardigheden berooft. En zelfs grote jongens als The Last of Us en Assassin’s Creed nemen niet de moeite om stealth zodanig stealth te maken dat het waarlijk realistisch is. Stilletjes met z’n tweetjes achter iemand aan stiefelen (wel fluisteren hè, anders hoort ‘ie ons) en dan een godskolereherrie veroorzaken door goed lomp een mes in z’n romp te jassen, dat hoort de rest vast niet. En zien doen ze het al helemaal niet. En zelfs als ze het zien… boeie! Even kijken hoe iemand in de fik wordt gezet is kennelijk interessanter dan die persoon opjagen.

Hey, het ziet er in ieder geval best keurig uit. De voice acting vind ik dan weer wat minder, maar goed, ook daar zijn ergere voorbeelden van op te noemen. Er zijn in ieder geval genoeg mensen die er poepieveel zin in hebben. Dat blijkt wel uit de populariteit van de aangekondigde Collector’s Edition die ten tijde van schrijven strak uitverkocht is.

  1.   
    Anoniem-2140325697's avatar

    Applaus voor de woordgrap 10/10