Review: Battlefield 2042

Veel te laat, maar toch een review over een van mijn favoriete games. Ach, sinds 2013 hier bij Gamersnet en iedere vaste bezoeker weet meteen dat ik verknocht ben aan deze serie. Of toch niet…. ach, review.. ben je helemaal belazerd! Dit is helemaal geen review, maar gewoon een random stuk tekst met wat gekke meningen van mij. Nou, pff.. daar gaan we dan!

Heerlijk genieten!

Battlefield 2042 zuigt! Zo, dat is er in ieder geval al uit. Man o man!!!! Pre-order geplaatst zo ongeveer een jaar geleden, harde pielemuis kweken samen met mijn gamemaat en lekker alle lekjes uitpluizen. Het leek tof en dat was het ook. De beta was nog mwah te spelen en op zich lekker speelbaar. Toen kwam de game daadwerkelijk uit. Yes, in totaal twee uur aangeraakt… niet te doen, boeehhh, bahhhh.. ZUIGEN!!!

Ik heb godverdomme een RTX3080 aangeschaft, LOEIduur door die achterlijke miners, kutcorona en vluchtelingen (iemand moet de schuld krijgen?) en wat denk je; helemaal bagger. Gewoon echt kudt met een harde t. Die gekke GPU is een beest hoor, dat voorop… maar deze game is ZO slecht geoptimaliseerd, dat die GPU uit z’n neus loopt te leggen vreten. Ik bedoel maar; dat ding staat voor maximaal 60% te hakken, wat resulteert in bedroevend slechte FPS met drops naar de piemellengte van menig eindbaas. Het is gewoon echt heel slecht… ik kan mij er ook echt niet mee vermaken en heb de game dan ook niet meer aangeraakt.

Tot nu… Ik volgde alles van Battlefield alles netjes op de voet, maar inmiddels niet meer zo erg. Ik volg ze nog wel op allerlei kanalen en daar zag ik dan ook een nieuwe map, of zo iets. Tenminste… mijn gamemaat wees mij erop en we konden allebei niet echt warme gevoelens krijgen. We zien wel, dachten we. Dus, zo geschiedde.. ik start de game… en wat denk je. Hebben ze er blijkbaar een halfjaar over gedaan om EEN map te maken. EEN!! Dusssss… naja, goed. Ik denk; veel updates verder en nu een grote beschikbaar, waarschijnlijk zijn er ook optimalisaties doorgevoerd. Welnee, de game draait nog even bagger en nog steeds doet de GPU amper iets. Geloof mij, de GPU is just fine.. ieder ander spelletje doet het priiiiiiiima, behalve deze. Ik vind het kut, gewoon heel kut… Ik ben zo’n enorme fan van de serie, maar dit is de eerste die mij heeft doen besluiten om het niet te spelen. Ik wil het zó graag, maar goed.. helaas! Volgende keer betere kansen.. wellicht!

Tot dusver mijn geblaat, het lucht wel wat op. Nu ga ik weer van de zon genieten, want daar kunnen we vast ook nog wel over klagen!

Bagger.

Anoniem reageren

Hallo, leuk dat je wilt reageren, maar je bent niet ingelogd. Heb je wel een account dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? klik hier om te registreren of post als gast hieronder.

1.

Ik wil meer van deze Rolf Maas reviews!

2.
    Djazzie's avatar

Goed zo Rolf! Dat zal ze leren….
    Breakthrough in de nieuwe map is wel tof hoor. Geeft een beetje het gevoel van de HELSE actie van Metro. Spamming Nades and Spray&Pray.

wat is daar leuk daar huh?… tactics!
    Anyway, leuke eigen mening. Ik mis je gescheld wel overigens ingame! TSIX clan wacht op je terugkeer.

Je gamemaatje.

3.
    RLXTR's avatar

Het is niet mijn franchise, maar toch ergens wel een herkenbaar verhaal. Ik heb een PS5 in huis gehaald om de nieuwe Pro Evolution Soccer in zijn optimale vorm te spelen. Nee, nu heet het eFootball! Hoewel de aller ergste bugs en krot animaties van de release inmiddels zijn gefixt, ontbreken zo ongeveer alle modes en mogelijkheden. Maar goed, het zal wel heel ouderwets zijn, dat ik gewoon met vrienden online zou willen kunnen voetballen of dat ik me in een offline carrière mode zou willen verdiepen. Nee, alles waar ze geen microtransacties in kunnen fietsen hebben ze er gewoon niet in gedaan of niet toegankelijk gemaakt. Zelfs basale zaken, als een edit mode of de mogelijkheid om een wedstrijdje te spelen met de teams die gewoon in de game zitten, ontbreken. Laten we FC Groningen tot in detail namaken zodat er vervolgens niemand mee mag spelen. WT actual F konami!?!
    Anyway, verder ben ik heel blij met mijn huisvader console en leid ik een gelukkig leven hoor.

4.
    Rolf Maas's avatar

@RLXTR: Ik ben ook gelukkig hoor… gelukkig maar, anders voel je je doodongelukkig. Lucky me… afijn, je snapt me, gelukkig maar!

5.
    Anoniem-1854964351's avatar

Ik heb echt geen woorden voor deze gast. De tekst die hij gebruikt. Vluchtelingen en Corona de schuld geeft. Ik snap niet eens waarom deze site zo een daapstaaf toelaat tot hun redactie. Mijn respect is deze site in ieder geval verloren.

6.
    Anoniem-1679694117's avatar

Beste Rolf, Ik denk dat het toch echt aan je cpu ligt.
    De game draait bij mij prima op 100 fps op ultra 1440p widescreen. Ik heb een i7 12700

7.
    Anoniem-1881900318's avatar

Wat een lapzwans

8.
    Rolf Maas's avatar

@Anoniem-1854964351: Balen, succes op een andere site! Daapstaaf vind ik dan weer wél goed gevonden… hulde!

9.
    Rolf Maas's avatar

@Anoniem-1679694117: Ja, lastig te zeggen.. lees veel verschillende verhalen. Feit blijft dat de game helaas echt slecht geoptimaliseerd is. Wat ik zeg; dit is de enige AAA titel die heel slecht presteert.