Terug van weggeweest! Reclames!

Ooit in vroeger dagen was er al sprake van; games zouden reclames krijgen. Op die manier zouden de steeds meer stijgende kosten van het maken van games een beetje gedrukt kunnen worden. Het is ook zo’n mooi systeem die reclames. Je laat consumenten je product zien en in ruil daarvoor kunnen ze gratis media tot zich nemen. Nou ja dat gratis kunnen we inmiddels wel vergeten. Gisteren kwam Netflix naar buiten met plannen voor een abonnement met reclames. Microsoft is bezig met reclames in hun games en nu voegt ook Sony zich bij het rijtje.

Dit zegt Business Insider te weten:

“The goal is for the ads to appear like they’re part of the game, like digital billboards in sports stadiums. Formats could include ads that give viewers rewards for watching ads and promotions for in-game items like avatar skins.”

Het klinkt ons allemaal erg Candy Crush, maar zolang het alleen in gratis games een optie zal zijn, hoor je ons niet klagen. Maaruhm… Nou ja we weten allemaal wel wat de toekomst gaat zijn.

  1.   
    Patrick Meurs's avatar

    Wij zijn Netflix, Sony en Microsoft al tijden voor

    #zelfspotmoetkunnen

  2.