Suspend Cycle feature Returnal is dankzij exploit volwaardige save

Returnal werd vorige maand voorzien van een grote update met als belangrijkste onderdeel de feature “Suspend Cycle”. Hiermee is het mogelijk om de game te pauzeren en op een later tijdstip te hervatten. Voor veel gamers een welkome optie, aangezien doodgaan in Returnal betekent dat je ook echt alle progressie kwijt bent. Na het hervatten van je bewaarde cyclus wordt dat ‘save moment’ weer verwijderd, waardoor Returnal in principe nog steeds geen traditionele manier van progressie bewaren kent. Het blijft immers een pittige roguelike game, die juist om uitdaging (en wat frustratie) draait.

Inmiddels is echter al een eerste exploit ontdekt om van Suspend Cycle een volwaardige save optie te maken. Gamejournalist Joseph Yaden liet via Twitter weten dat het toch mogelijk is om Suspend Cycle uit te buiten. Door je bewaarde cyclus in-game te pauzeren, heb je de optie om deze te uploaden naar de PlayStation cloud servers. Zodra je op een later moment dood gaat, download je de bewaarde cyclus weer vanuit de cloud en ga je verder vanaf het punt waarop de game werd gepauzeerd.

Hoewel Yaden het nog uitgebreider aan het testen is, laat hij wel weten dat het hem inmiddels heeft geholpen om überhaupt door Returnal heen te komen. Ook andere gamers laten weten dat ze deze methode met succes hebben toegepast (via Kotaku).

De tijd zal het leren of ontwikkelaar Housemarque deze exploit gaat stoppen, of dat men het wel best vindt. Hoe dan ook is Returnal, ondanks de moeilijkheidsgraad, voor veel gamers een absolute reden om de PlayStation 5 te kopen. Als je er eentje kunt kopen tenminste… Lees alles over Returnal in onze uitgebreide review.

 

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren