Ambitie is een prachtig concept en zeker in de game-industrie moet je pakken wat je pakken kan na eerdere successen. Dat geldt zeker ook voor Dontnod, de studio die enorme successen heeft gekend met Life is Strange en Life is Strange 2. De directeur van het bedrijf, Oskar Guilbert, laat in een interview met VentureBeat weten dat er op dit moment maar liefs zes games in ontwikkeling bij de studio.
“Our studio is growing, with six games in production now. Our recent releases have been very successful in terms of press reception and player reception. I’m very proud.”
Zeker bezig pik! Een paar maanden geleden verscheen (Why) Tell me Why al, exclusief voor de Xbox-familie en volgende maand staat Twin Mirror alweer voor de deur. Natuurlijk is de studio bekend geworden met een vast concept van verhalende en emotionele games. Toch willen ze niet blijven hangen in dit ene concept:
“We don’t want to stick to the same thing every time. We innovate. We are reinventing ourselves in terms of quality, mechanics, and technology. Finding new ways of telling stories is really important.”
Zeker weten pik! We weten allemaal nog het schrijnende verhaal van ontwikkelaar Telltale Games, die met hetzelfde trucje veel geld heeft verdiend, maar ook keihard onderuit ging toen mensen het zat werden. Gelukkig zien ze dat zelf ook:
“This is something we take into account. We learned from seeing [Telltale], and we know it is important to renew the mechanics, the look and feel of our games, and not merely change the narrative.”
Goed gezegd pik! Welke zes nieuwe games in ontwikkeling zijn is nog niet bekend. Wat we wel weten is dat Twin Mirror op 1 december verschijnt voor de PlayStation 4, Xbox One en de personal computer.