Spider-man: Miles Morales te spelen met 4K en 60fps op PlayStation 5

Ontwikkelaar Insomniac Games (Spider-man, Sunset Overdrive) heeft via Twitter naar buiten gebracht dat Spider-man: Miles Morales optioneel in 4K en op 60fps te spelen zal zijn op de PlayStation 5. Onderstaande tweet laat daarnaast nieuwe bewegende beelden zien, al is de hoeveelheid content die we te zien krijgen wel heel erg zuinig.

Wat wel vreemd is aan dit bericht is dat dit alles optioneel is. Waarom zou dit het geval zijn, want wie zou deze vette features uitzetten? Het kan te maken hebben met ray tracing, die eventueel de resolutie en framerate naar beneden halen.

De tijd zal het leren en we gaan het pas zeker weten als Spider-man: Miles Morales als launchtitel zal verschijnen op de PS5.

  1.   
    Djobba010's avatar

    Tja. Als PC speler die ook consoles heeft verwacht ik gewoon dat je een keuze hebt. Niet dat je elke GFX slider moet kunnen aanpassen, maar het moet mogelijk zijn om bijvoorbeeld 2 of 3 opties te kiezen. Voorbeeld:

    Optie 1: 60 FPS, 4K
    Optie 2: 120 FPS, 1440P
    Optie 3: 144 FPS, 1080P

    Ik ben gewend om rond de 144 FPS te spelen met hier en daar wat settings op medium. Vooral shooters natuurlijk, bij single player games is 80 FPS ook prima. Als je een 144 Hz paneel hebt wil je gewoon die keuze hebben. Sommige games geven je die keuze ook al, maar dit moet standaard worden.

  2.   
    TylerDurden8's avatar

    @Djobba010: ja maar dit is console, niet pc…

    consoles zijn bedoeld voor op de tv en die zijn niet zo snel. beetje domme vergelijking du.s
    net als je zou zeggen ik wil graag Mario op mijn laptop spelen want op de Switch kan dan ook.

  3.   
    mmx's avatar

    @TylerDurden8: ben het helemaal eens goed gezegd.

  4.   
    Leijsertjee's avatar

    @TylerDurden8:
    Ik ben het niet met je eens! Nergens staat dat consoles voor tv’s zijn bedoelt! Als je Singleplayer games had gezegd, zou ik je gelijk geven. Ik vind dat games als COD, Apex en Fortnite veel prettiger spelen op een monitor.